Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky pro prodej a koupi zboží
v nabídce ANVI TRADE s.r.o.

I. Obecná ustanovení

  1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) upravují práva a povinnosti společnosti ANVI TRADE s.r.o. (dále jen prodávající) a zákazníka (dále jen jako kupující) při dodávkách zboží ze sortimentu prodávajícího zákazníkovi na základě jeho objednávky.
     
  2. Tyto VOP jsou závazné pro všechny zákazníky prodávajícího nakupující na základě platného katalogu-ceníku prodávajícího, tj. pro fyzické a právnické osoby, které uplatní řádnou objednávku.
     
  3. Veškeré vztahy mezi prodávajícím a kupujícím, které nejsou těmito VOP upraveny, se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen občanský zákoník). Spotřebitelem dle těchto VOP je podle § 419 občanského zákoníku každá fyzická osoba, která nakupuje zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti.

II. Objednávání zboží a uzavírání kupních smluv

  1. Objednávka může být prodávajícímu zaslána:
    a) písemně poštou na adresu některé z poboček ANVI TRADE s.r.o. uvedených na www.anvitrade.cz;
    b) písemně e-mailem na elektronickou adresu: objednavky@anvitrade.cz;
    c) písemně faxem na číslo: 244 470 856;
    d) nebo podána telefonicky na čísle 724 060 943 nebo 724 961 052;
    e) v případě objednávání položek zboží, které jsou v katalogu-ceníku prodávajícího označeny znakem * – Na zakázku – tj. zboží, které prodávající běžně nedrží skladem; musí být objednávka takového zboží zákazníkem uplatněna zásadně písemně, tj. jedním ze způsobů uvedených v bodech a), b) či c) tohoto odstavce č. 1.; tak jak je uvedeno v katalogu‑ceníku prodávajícího nebo na internetových stránkách společnosti ANVI TRADE s.r.o.
     
  2. Zákazník je povinen uvést v objednávce tyto údaje:
    a) svoji identifikaci, tj. obchodní firmu či jméno a příjmení, sídlo/provozovnu, IČ, DIČ, kontakt – telefon a e-mailovou adresu nebo fax;
    b) název objednávaného zboží a jeho kód podle katalogu‑ceníku a popřípadě také jeho další  
        specifikaci;
    c) množství objednávaného zboží;
    d) způsob dopravy zboží z možností:
       - osobní převzetí ve skladu prodávajícího
       - pravidelný rozvoz zajišťovaný prodávajícím
       - balíková (kusová) zásilka
       - zprostředkovaná (smluvní přepravce);
    e) přesnou adresu místa dodání zboží (nebude-li tento údaj uveden, má se za to, že zboží má 
        být dodáno na adresu sídla/provozovny kupujícího);
    f) požadovaný den dodání zboží;
    g) jméno, příjmení a kontaktní telefon osoby, oprávněné k převzetí dodaného zboží a za
        kupujícího jednat (osoby se musí shodovat se seznamem – viz příloha);
    h) jméno, příjmení a funkci osoby, jež za zákazníka uplatňuje objednávku.
     
  3. Nebude-li objednávka zákazníka obsahovat náležitosti dle předchozího odstavce, je považována za neúplnou. Prodávající se v takovém případě pokusí kontaktovat kupujícího a vyzvat ho k odstranění nedostatků objednávky a jejímu případnému zpřesnění anebo doplnění. Okamžikem doručení údajů zpřesňujících anebo doplňujících objednávku prodávajícímu se objednávka považuje za úplnou.
     
  4. Pokud zákazník uplatňuje u prodávajícího svou první objednávku zboží, je povinen zároveň s ní dodat své identifikační doklady, tj. výpis z obchodního rejstříku, kopii živnostenského listu apod., osvědčení o registraci DPH a dále vlastnoručním podpisem potvrzený seznam adres kupujícího určených pro zasílání daňových dokladů vystavených prodávajícím.
     
  5. Doručením úplné objednávky kupujícího prodávajícímu dochází k návrhu na uzavření kupní smlouvy dle § 1725 a násl. občanského zákoníku.
     
  6. Obchodní podmínky zákazníka, sankce pro prodávajícího uvedené zákazníkem na jeho vlastním objednávkovém formuláři či jiném podobném dokumentu nejsou pro právní vztah prodávajícího a zákazníka použitelné a pro prodávajícího nejsou závazné žádným způsobem.
     
  7. Bezprostředně po doručení úplné objednávky je prodávající povinen zkontrolovat, zda má požadované zboží na skladě. Pokud požadované zboží na skladě není, popřípadě není k dispozici v požadovaném množství, kontaktuje prodávající kupujícího a dohodnou si nejbližší možný termín dodání, nebo dodání alternativního plnění. V případě, že nedojde k dohodě ohledně lhůty dodání, nedojde k uzavření kupní smlouvy na objednané zboží.
     
  8. Do doby potvrzení objednávky zákazníka písemným projevem prodávajícího není tato objednávka pro prodávajícího závazná a k uzavření kupní smlouvy zavazuje pouze zákazníka.
     
  9. Objednávka zákazníka se stává pro prodávajícího závaznou v okamžiku, kdy ji prodávající zákazníkovi potvrdí písemně, a to v elektronické formě na jím uvedenou e-mailovou adresu, v tento okamžik se má za to, že kupní smlouva byla uzavřena v rozsahu uvedeném v potvrzení objednávky, a kupující je povinen objednané zboží odebrat.
     
  10. V případě písemně uplatněné objednávky zboží dle bodu e), odstavce 1. tohoto článku II., tedy zboží, jež prodávající neskladuje, které je v katalogu-ceníku prodávajícího označené znakem * – Na zakázku – je prodávající oprávněn požadovat na zákazníkovi zálohu na objednání zboží předem na základě vystavené zálohové faktury se splatností 14 dní od jejího vystavení. Bez poskytnutí této zálohy není zákazník oprávněn požadovat písemné potvrzení své objednávky, dodání zboží a prodávajícímu nevzniká povinnost toto zboží dodat. Po připsání dohodnuté výše zálohy na bankovní účet prodávajícího potvrdí prodávající zákazníkovi tuto jeho objednávku způsobem uvedeným v bodě 9. tohoto odstavce. V případě prodlení zákazníka s úhradou zálohy delšího než 14 dní od data splatnosti vystavené zálohové faktury je prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit. V případě zrušení uzavřené kupní smlouvy z podnětu zákazníka se zaplacená záloha nevrací.
     
  11. Prodávající je oprávněn potvrdit dodání zboží z jedné objednávky zákazníka i ve více dílčích dodávkách.
     
  12. Zákazník bere na vědomí, že prodávající je oprávněn odmítnout potvrzení objednávky z vážných provozních důvodů nebo v případě, že kupující je v prodlení s úhradou předchozích dodávek zboží, nebo při překročení poskytnuté výše finančního kreditu, nebo pokud dříve podstatným způsobem porušil jinou kupní smlouvu nebo tyto VOP pro prodej a koupi zboží.
     
  13. Při přímém odběru zboží ze skladu či prodejny prodávajícího není potřeba objednávka ani její potvrzení a má se za to, že kupní smlouva byla uzavřena v rozsahu uvedeném v potvrzeném dodacím listu. Dodací list za zákazníka musí být potvrzen osobou oprávněnou k převzetí zboží za kupujícího, s vyznačením jejího jména a příjmení a rodného čísla nebo čísla občanského průkazu, nebo čísla cestovního pasu. Prodávající je oprávněn před předáním zboží provést identifikaci této osoby a kupující se zavazuje toto umožnit. Zboží přebírající osoba se prodávajícímu prokazuje občanským průkazem či cestovním pasem, prokazujícím její totožnost. Na dodací list se čitelným hůlkovým písmem zapíše jméno a příjmení přebírajícího, rodné číslo přebírajícího , nebo číslo jeho občanského průkazu, nebo číslo jeho cestovního pasu, datum a čas předání zboží. Převzetí zboží se na dodacím listu potvrzuje vlastnoručním podpisem přebírající osoby. V případě platby v hotovosti při přímém odběru zboží není nutné na dodací list uvádět veškeré údaje, postačí vyplnit čitelným hůlkovým písmem jméno a příjmení a vlastnoruční podpis přebírajícího.
     
  14. Jakékoliv dodatečné změny ze strany kupujícího v již potvrzené objednávce mohou způsobit změnu potvrzeného termínu dodání zboží nebo dohodnuté ceny zboží.
     

III. Kupní cena zboží

  1. Kupní cena zboží bude určena dle aktuálního katalogu-ceníku prodávajícího a podle obchodních podmínek dohodnutých mezi prodávajícím a zákazníkem. Platný katalog-ceník je uveden na webových stránkách prodávajícího. Prodávající poskytne zákazníkovi na jeho žádost tištěný katalog ceník platný pro dané období. Tištěný katalog ceník je vydáván zpravidla pro období jednoho roku.
     
  2. Prodávající si vyhrazuje právo změnit cenu zboží oproti ceně uvedené v katalogu-ceníku. Prodávající bude kupujícího o těchto změnách vhodným způsobem informovat.
     
  3. Kupní cenou se rozumí cena zboží, obalů, přepravného a jiných služeb (jsou-li sjednány). Ceny přepravného a služeb jsou v prodejním dokladu účtovány vždy samostatnými položkami, nerozpočítávají se tedy do cen zboží. Veškeré ceny jsou stanoveny bez DPH, která následně v příslušné sazbě a výši bude uvedena na daňovém dokladu.
     
  4. Za souhlas zákazníka s cenou zboží, obalů, přepravného a jiných služeb se považuje potvrzení těchto cen v potvrzené objednávce, kupní smlouvě, nebo na faktuře, pokud není zákazníkem bez odkladu rozporováno.

 

IV. Podmínky dodání zboží

  1. Prodávající dodá zboží na v kupní smlouvě ujednané místo určení v pracovní dny a ve své pracovní době dle v kupní smlouvě sjednaných podmínek.
     
  2. Místem předání objednaného zboží kupujícímu je místo odevzdání zboží kupujícímu, případně třetí osobě (dopravci) k přepravě do uvedeného místa určení dle sjednaných podmínek.
     
  3. Prodávající je oprávněn předat zboží výhradně osobě, která je zákazníkem uvedena v objednávce jako osoba oprávněná k převzetí dodaného zboží, nebo kterou zákazník určil písemně jiným způsobem. Zákazník je povinen účast této osoby při předání zboží zajistit. Prodávající nebo jím určený přepravce je oprávněn před předáním zboží provést identifikaci této osoby a zákazník se zavazuje toto umožnit. Zboží přebírající osoba se prodávajícímu prokazuje občanským průkazem či cestovním pasem, prokazujícím její totožnost. Na dodací list se čitelným hůlkovým písmem zapíše jméno a příjmení přebírající osoby, její rodné číslo, nebo číslo jejího občanského průkazu, nebo číslo jejího cestovního pasu, datum a čas předání zboží. Převzetí zboží se na dodacím listu potvrzuje vlastnoručním podpisem přebírající osoby. Pokud osoba zákazníkem určená k převzetí zboží není na místě předání zboží k dispozici, nebo u sebe nemá doklady, prokazující její totožnost, je prodávající oprávněn zboží zákazníkovi nepředat.
     
  4. Zákazník je povinen v případě uskutečnění dodávky prostřednictvím dopravy prodávajícího či jím určenou třetí osobou (dopravcem) na zákazníkem určené místo dodávky zajistit vhodnou a bezpečnou příjezdovou komunikaci a dostatečný prostor k manipulaci se zbožím během vykládky a zajistit potřebnou součinnost při vykládce zboží včetně potřebného technického vybavení k manipulaci s ním, a to s přihlédnutím k povaze dodávky zboží. V případě, že tak neučiní, odpovídá za škodu tím způsobenou a je povinen takovou škodu prodávajícímu nahradit.
  1. V případě, že zákazník chce využít služby pravidelného rozvozu zboží prodávajícím po ČR, zajišťované prostřednictvím vlastních vozidel ANVI TRADE s.r.o., řídí se těmito podmínkami:
    a) Pravidelný rozvoz zboží ke kupujícímu je zajišťován dvakrát týdně v termínech přehledně uvedených na mapě ČR v katalogu-ceníku prodávajícího.
    b) Doprava zboží v rámci jeho pravidelného rozvozu je poskytována:
    - zdarma pro nákup v hodnotě nad 5.000 Kč bez DPH;
    - za paušální poplatek 250 Kč bez DPH pro nákup v hodnotě od 2.500 Kč do 5.000 Kč bez DPH;
    - za paušální poplatek 500 Kč bez DPH pro nákup v hodnotě do 2.500 Kč bez DPH.    
    c) Objednávka zákazníka na zboží z katalogu-ceníku prodávajícího (dále jen objednávka) musí být uplatněna a potvrzena v souladu s čl. II těchto VOP nejpozději do 12:00 hod. v poslední pracovní den přede dnem pravidelného rozvozu. 
    POZOR: Objednávka zboží pro region SEVERNÍ MORAVA musí být zaslána nejpozději 2 pracovní dny přede dnem pravidelného rozvozu, tj. v pátek anebo v úterý do 12:00 hod.! Objednávku přijatou po 12:00 hod. není možné zařadit do rozvozu následujícího, resp. přespříštího dne, o čemž bude zákazník vyrozuměn, a po dohodě bude objednávka přesunuta do příštího termínu pravidelného rozvozu zboží.
    d) Den před dodáním zboží bude zákazníkovi potvrzeno datum dodání včetně časového rozmezí, ve kterém bude zboží doručeno na kupujícím požadovanou adresu. Časovým rozmezím dodání zboží se rozumí doba v délce 4 hodin pro ČR a 2 hodin pro Prahu. Tento termín a čas dodání bude kupujícímu také upřesněn telefonicky nebo prostřednictvím SMS na číslo mobilního telefonu uvedené v objednávce kupujícího v den rozvozu.
    e) Je nezbytně nutné, aby na místě vykládky byla přítomna osoba odpovědná za převzetí zboží kupujícím v souladu s čl. II. těchto VOP a byla také náležitě technicky vybavena zboží převzít.
    f) Ve výjimečných případech, kdy nebude možné dodržet termín časového rozmezí dodání zboží na místo vykládky, bude řidič prodávajícího telefonicky v dostatečném předstihu o této skutečnosti informovat odpovědnou osobu kupujícího, který je povinen zajistit převzetí zboží v takto posunutém časovém termínu!
    g) Platba za dodané zboží v hotovosti proběhne na místě vykládky řidiči prodávajícího, pokud není dohodnuto jinak.
     
  2. Mimo služby pravidelného rozvozu zboží prodávajícím je možné pro dopravu objednaného zboží využít zpoplatněné služby našeho smluvního přepravce. Informaci o podmínkách a cenách smluvní přepravy zboží získáte na telefonu 724 060 943 nebo 724 961 052.U zásilek do 50 kg je možné objednat službu „Balíková (kusová) zásilka“, doručitelnou do druhého pracovního dne od objednání. Podmínky této služby – viz bod 10. tohoto článku.
     
  3. Nákladní automobil dopravující zboží nemusí být pro vykládku vybaven hydraulickým čelem.
     
  4. V případě, že zákazníkem objednané zboží je nedoručitelné (např.: nepřítomnost odpovědné osoby kupujícího na místě vykládky, nemožnost telefonického spojení se s ní, neexistence či chybné zadání adresy vykládky zboží atd.), zákazník se zavazuje, že zaplatí prodávajícímu jednorázovou paušální pokutu ve výši 5.000 Kč, dále náklady na dopravu zboží v prokázané výši a náklady za uskladnění nepřevzatého zboží do data uskutečnění jeho předání zákazníkovi. Náklady za uskladnění budou účtovány dle aktuálního ceníku prodávajícího.
     
  5. Spolu s dodaným zbožím prodávající vždy předá zákazníkovi dodací list (případně i další doklady a dokumenty nutné k převzetí a užívání zboží), v němž je uvedena přesná identifikace dodaného zboží a jeho množství. Zákazník je povinen při převzetí zboží si je prohlédnout, překontrolovat (viz článek X. Záruční doba a reklamace) a způsobem uvedeným v bodu 3 tohoto článku potvrdit převzetí zboží. Neučiní-li tak, je prodávající oprávněn odmítnout zboží kupujícímu předat. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího až úplným zaplacením kupní ceny.
     
  6. V případě, že zákazník chce využít služby zaslání zboží Balíkovou (kusovou) zásilkou po ČR, zajišťované prostřednictvím třetí osoby-zasílatele, řídí se při objednávání zboží těmito podmínkami:
    a) Parametry zásilky:
        - hmotnost zásilky může být maximálně 50 kg včetně obalu
        - a současně objem zásilky maximálně 0,34 m3
        - a současně délka zásilky maximálně 400 cm.
    b) Doprava zboží Balíkovou (kusovou) zásilkou po ČR je doručována do druhého pracovního dne za předpokladu jeho řádného objednání dle článku II těchto VOP a nejpozději do 12:00 hodin pracovního dne předcházejícího požadovanému dni dodání.
    c) Cena dopravy zboží Balíkovou (kusovou) zásilkou se řídí dle platného ceníku této služby, který je dostupný na internetových stránkách prodávajícího (www.anvitrade.cz).
    d) Z dopravy prostřednictvím Balíkové (kusové) zásilky je vyloučeno zboží:
        - které v zimních měsících může znehodnotit teplota pod bodem mrazu,
        - jehož přeprava je podle Evropské dohody o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí (ADR) zakázána.
    e) Zásilka se doručuje za první dveře provozovny příjemce zákazníka. Zásilku si zákazník může rovněž vyzvednout v přepravní kanceláři zasílatele.
    f) Zákazník - příjemce zboží se zasílateli prokazuje občanským průkazem či jiným dokladem prokazujícím jeho totožnost, na přepravní list zásilky se píše jméno a příjmení přebírající osoby, číslo jejího občanského průkazu či jiného dokladu, datum a čas doručení a převzetí se potvrzuje vlastnoručním podpisem přebírající osoby, organizace také potvrdí přepravní list razítkem. Není-li zásilka doručována na dobírku, je zákazník - příjemce zboží povinen potvrdit též dodací list prodávajícího, na nějž se čitelným hůlkovým písmem píše jméno a příjmení přebírajícího, číslo jeho občanského průkazu, nebo cestovního pasu, nebo jiného dokladu, obsahujícího rodné číslo přebírajícího, datum a čas doručení. Převzetí zboží se na dodací list prodávajícího potvrzuje vlastnoručním podpisem přebírajícího.
    g)Zákazník - příjemce zboží překontroluje zásilku podle údajů uvedených v přepravním listu a vizuálně překontroluje, zda není porušený obal zásilky. Stav převzetí zásilky potvrdí zasílateli do přepravního listu.
    h) V případě zásilky na dobírku je nutnou podmínkou pro její doručení a předání také zaplacení dobírkové částky. Tuto dobírkovou částku vybírá od přejímající osoby zákazník - příjemce zboží řidič zasilatele předávající zásilku.
    ch) Nelze-li zásilku doručit na první pokus, zasílatel zanechá zákazníkovi - příjemci zboží na uvedené adrese doručení písemnou zprávu. V této zprávě uvede kontakt na sebe a informaci, že zásilka bude doručena po dohodě se zákazníkem - příjemcem zboží.
    i) Pokud zásilku nelze doručit ani na druhý pokus, zasilatel se domluví s prodávajícím a nabídne mu možnost uskladnění zásilky, učinění dalších pokusů o doručení, doručení jiné osobě či na jinou adresu, vrácení zásilky prodávajícímu. Cena úkonů za tyto činnosti se řídí ceníkem zasilatele. Zákazník - příjemce zboží je povinen cenu této služby akceptovat a zaplatit ji.
    j) Uskladnění zásilky se provede na žádost prodávajícího, nejdéle po dobu 10 pracovních dnů. Během uskladnění zásilky může zasilatel uskutečnit pokusy zásilku doručit, nebo si ji v místě skladu může zákazník - příjemce zboží vyzvednout. Cena za uskladnění se řídí cenami zasilatele a zákazník - příjemce zboží je povinen ji akceptovat a zaplatit ji.
    k)Za nedodržení dodací lhůty vinou zasilatele má zákazník - příjemce zboží nárok na slevu z přepravného ve výši 10 % a dále pak 10 % za každý další den prodlení až do celkové výše přepravného.
    l) Odpovědnost za škodu a reklamace zboží zasílaného Balíkovou (kusovou) zásilkou: - Zasilatel odpovídá za skutečnou škodu na zásilce, kterou převzal k přepravě, která vznikla při obstarávání přepravy, a to v případě, že ji nemohl odvrátit při vynaložení odborné péče. V žádném případě však neodpovídá prodávající zákazníkovi - příjemci zboží ani třetím osobám za ušlý zisk ani jiné následné škody, které mohou v souvislosti s přepravou vzniknout. Dále neodpovídá za škodu zaviněnou prodávajícím nebo zákazníkem - příjemcem zboží. - Oprávněný může reklamovat škodu vzniklou poškozením, zničením, částečnou nebo úplnou ztrátou přepravované zásilky. Oprávněným se rozumí ten, komu vznikla prokazatelně škoda. Reklamaci musí uplatnit písemně u zasilatele, a to na přepravním depu, kde byla zásilka předána k přepravě. Zápis o škodě musí splňovat náležitosti dle Všeobecných přepravních podmínek Sdružení automobilových dopravců ČESMAD Bohemia účinných od 15. 5. 2014. V reklamaci musí oprávněný vymezit své požadavky a stručně je zdůvodnit. Musí připojit doklady opravňující jeho nárok a správnost požadované náhrady škody. - Zákazník - příjemce zboží provede při převzetí zásilky její kontrolu. Zejména neporušenosti obalu, zjevných známek poškození. Pokud jsou při přejímce zjištěny zjevné vady na zásilce, je povinností zákazníka - příjemce zboží tuto skutečnost neprodleně písemně oznámit zasilateli. Povinností zákazníka - příjemce zboží je zdokumentovat škodu a provést s řidičem zasilatele písemný zápis o vzniklé škodě. - Zákazník - příjemce zboží je povinen oznámit skryté poškození zásilky zasilateli a prodávajícímu nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne doručení zásilky a vyžádat si u zasilatele sepsání zápisu o škodě. Zápis o škodě musí splňovat náležitosti dle Všeobecných přepravních podmínek Sdružení automobilových dopravců ČESMAD Bohemia účinných od 15. 5. 2014. - Zákazník - příjemce zboží umožní zasilateli, aby se mohl přesvědčit o stavu poškození či částečné ztrátě zásilky.- Zákazník - příjemce zboží je povinen umožnit ohledání zásilky také zástupci pojišťovny zasilatele. Zasilatel má právo zamítnout reklamaci v případě, že zákazník - příjemce zboží neposkytne dostatek důkazů o způsobené škodě na zásilce či její ztrátě.
     
  7. Nebezpečí vzniku škody na zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí dodaného zboží nebo předáním zboží smluvnímu dopravci či zasilateli zajišťujícímu službu zaslání zboží Balíkovou (kusovou) zásilkou.
     
  8. Je-li dodávka zboží znemožněna událostmi, jež prodávající nemohl předpokládat a které vznikly nezávisle na vůli prodávajícího a brání mu ve splnění jeho povinnosti a jimiž je dodávka zboží nebo jeho doprava znemožněna nebo ztížena nad rozumnou mez, je prodávající oprávněn odstoupit od kupní smlouvy nebo dodávku zboží odsunout až do odstranění překážek. Prodávající je povinen existenci těchto okolností kupujícímu neprodleně oznámit a kupující je povinen tyto okolnosti strpět.
     

V.  Dokumenty ke zboží a technické poradenství

  1. Prodávající poskytne zákazníkovi na základě jeho požadavku další potřebné dokumenty, technické a technologické poradenství, dle svých znalostí, možností a zkušeností ohledně správného použití zboží a jeho aplikace.
     
  2. Těmito informacemi chce prodávající kupujícímu co nejlépe poradit na základě vlastních zkušeností a testů. Záruku za výsledný efekt zpracování v jednotlivých případech přesto nemůže převzít, a to pro velké množství variant použití a pro jím neovlivnitelné skladovací i zpracovací podmínky. Doporučujeme proto provést vlastní zkoušky.
     

VI. Splatnost kupní ceny a platební podmínky

  1. Zákazník je povinen uhradit kupní cenu za dodané zboží, obaly, přepravné a jiné služby na základě daňového dokladu bezhotovostním převodem na účet prodávajícího uvedený na daňovém dokladu, či v hotovosti.
     
  2. V případě platby v hotovosti se kupní cena považuje za uhrazenou okamžikem složení hotovosti v pokladně prodávajícího. Při využití pravidelného rozvozu prodávajícím se kupní cena za dodané zboží považuje za uhrazenou okamžikem předání hotovosti řidiči prodávajícího. Dokladem o platbě v hotovosti se v těchto případech rozumí příjmový pokladní doklad vystavený zákazníkovi prodávajícím. Při dopravě zboží pomocí smluvního přepravce se kupní cena považuje za uhrazenou okamžikem předání hotovosti smluvnímu přepravci.
     
  3. V případě bezhotovostního převodu se kupní cena považuje za uhrazenou okamžikem připsání příslušné částky ve prospěch účtu prodávajícího uvedeného na daňovém dokladu.
     
  4. V návaznosti na převzetí zboží zákazníkem vystaví prodávající zákazníkovi daňový doklad, a v případě platby v hotovosti i příjmový pokladní doklad. Každý daňový doklad bude obsahovat vedle dalších, zákonem stanovených náležitostí, také tyto údaje:
    a) označení a číslo daňového dokladu;
    b) název, sídlo, IČ, DIČ prodávajícího a kupujícího, údaje o zápisu v obchodním rejstříku (soud, oddíl, číslo vložky);
    c) bankovní spojení prodávajícího;
    d) datum splatnosti kupní ceny;
    e) popis dodaného zboží a jeho množství;
    f) číslo objednávky kupujícího;
    g) cenu bez DPH, DPH, celkem částku k úhradě;
    h) číslo příslušného dodacího listu.
     
  5. Zákazník je oprávněn daňový doklad nejpozději do tří pracovních dnů od doručení vrátit (tj. prokazatelným způsobem doručit prodávajícímu), obsahuje-li nesprávné cenové údaje nebo chybí-li v daňovém dokladu některá z náležitostí. Spolu s vraceným daňovým dokladem je zákazník povinen písemně specifikovat vady, které dle jeho názoru doklad vykazuje. V případě, že je daňový doklad skutečně vystaven chybně, prodávající vystaví zákazníkovi nový. Povinnost kupujícího zaplatit kupní cenu ve lhůtě splatnosti uvedené na původním daňovém dokladu není dotčena, ledaže vada dokladu spočívá v nesprávně určené výši kupní ceny. Lhůta splatnosti v takovém případě běží od doručení opraveného daňového dokladu zákazníkovi.
     
  6. V případě, že zákazník bude v prodlení s úhradou kupní ceny nebo její části, je povinen zaplatit prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení.
     
  7. Prodávající poskytuje zákazníkovi, se kterým má sjednánu možnost odběru zboží na fakturu se splatností, finanční kredit na objednané a odebrané zboží a dosud neuhrazené zboží. Výše poskytnutého kreditu je závislá na vývoji spolupráce, zejména na výši obratu a platební morálce zákazníka, a může být v průběhu roku ze strany prodávajícího jednostranně měněna. Nové objednávky zákazníka nesmí překročit tento kredit a další kupní smlouvy budou uzavřeny pouze v případě uhrazení takové části pohledávek před splatností, aby další objednávky zákazníka nepřekročily finanční kredit. Případně při překročení kreditního limitu je zákazník povinen takto objednané zboží uhradit bezhotovostně na základě zálohové faktury vystavené před dodáním zboží (záloha v plné výši hodnoty zboží včetně DPH), nebo je uhradit hotově oproti daňovému dokladu při dodání zboží.
     
  8. V případě, že je zákazník v prodlení s úhradou některého svého závazku, je:
    a) zákazník povinen veškeré další odběry zboží hradit bezhotovostně předem, případně v hotovosti, a to až do okamžiku, kdy splatí veškeré své pohledávky po lhůtě splatnosti;
    b) nebo je prodávající oprávněn zastavit dodávky zboží, a to i v případě, že je již potvrzena objednávka, až do úplného vyrovnání tohoto závazku ze strany zákazníka a poskytnutý kredit zcela odejmout.
     
  9. Zákazník podpisem těchto podmínek uděluje prodávajícímu souhlas se zasíláním daňových dokladů v elektronické podobě, a to na zákazníkem uvedenou elektronickou e-mailovou adresu.
     
  10. V případě, že prodávající obdrží od zákazníka platbu, která nebude řádně či nijak identifikovatelná (např. bez uvedení variabilního symbolu či bez zprávy pro příjemce), je prodávající oprávněn takovou platbu zaúčtovat vůči nejdříve splatnému závazku kupujícího.
     
  11. Zákazník je povinen řádně zaplatit kupní cenu i v případě uplatnění nároku z vadného plnění (např. reklamace).
     
  12. Kupující není oprávněn započítat své pohledávky za prodávajícím vůči pohledávkám prodávajícího z kupní smlouvy uzavřené dle těchto VOP.
     

VII. Vracení zakoupeného zboží

  1. Prodávající může po dohodě se zákazníkem do 30 dnů od data dodání zboží odkoupit od zákazníka zpět již dodané zboží, je-li nepoužité, v nepoškozeném, neotevřeném originálním obalu, za cenu, která bude o 15 % nižší, než za jakou bylo zákazníkovi prodáno. O možnosti jeho odkoupení rozhoduje vedoucí provozní složky Obchod pro podlaháře. V případě jeho souhlasného stanoviska je povinností kupujícího vystavit k odkupovanému zboží dodací list a daňový doklad – fakturu, se všemi náležitostmi.
     
  2. Nelze vrátit:
    a)zboží, které je v katalogu-ceníku prodávajícího označeno, že je dostupné pouze na objednávku;
    b) podlahoviny a další zboží řezané na míru;
    c) doplňky soklových lišt;
    d) lepidla a další zboží, jež nesmí zmrznout;
    e) zboží, jehož doba použitelnosti je již prošlá nebo kratší než 30 dnů do data expirace uvedené na výrobku;
    f) jakékoliv zboží, jehož úhrnná výkupní cena je nižší než 100 Kč bez DPH;
    g) zboží, které je použité, poškozené nebo není v originálním, resp. neotevřeném originálním obalu.


VIII. Vratné obaly

  1. Přepravní klece ANVI TRADE pro dopravu rolí podlahovin budou kupujícímu účtovány dle platného ceníku vratných obalů prodávajícího včetně příslušné sazby DPH. Na tyto ceny se nevztahují žádné obchodní či platební slevy.
     
  2. Kupující je povinen prodávajícího o svém úmyslu vrátit přepravní klece rolí ANVI TRADE vždy předem informovat a sdělit množství vracených obalů a čísla daňových dokladů, faktur, na základě kterých je kupující chce prodávajícímu vrátit. Bez těchto údajů nemohou být přijaty zpět a vykoupeny.
     
  3. Kupující je povinen vrátit přepravní klece rolí ANVI TRADE pouze v nepoškozeném stavu a pouze v počtu, který se shoduje s počtem dodaných, jinak má prodávající právo je odmítnout.
     
  4. Pro přepravní klece rolí ANVI TRADE platí lhůta pro vrácení v délce maximálně 90 dnů po jejich dodání. Pokud nebudou v této lhůtě vráceny, zaniká kupujícímu nárok na zpětné vykoupení.
     
  5. Místem vrácení přepravních klecí rolí ANVI TRADE je sklad prodávajícího. Dále je možné provést jejich vrácení v rámci služby pravidelného rozvozu zboží prodávajícím po ČR při závozu dalšího zboží kupujícímu.
     
  6. Účtovaná kupní cena vrácených přepravních klecí ANVI TRADE bude kupujícímu vrácena formou opravného daňového dokladu, dobropisu. Tento doklad musí kupující současně s vrácením přepravních klecí rolí ANVI TRADE prodávajícímu písemně potvrdit, bez toho nemohou být přijaty zpět a vykoupeny. Tento opravný daňový doklad, dobropis, je prodávající oprávněn započíst s případnými pohledávkami kupujícího.
     
  7. Přepravní klece rolí ANVI TRADE jsou označeny logem ANVI TRADE a evidenčním číslem. Bez tohoto označení je prodávající oprávněn klece neodebrat zpět.
     

IX. Výhrada vlastnictví

  1. Veškeré dodané zboží zůstává až do úplného zaplacení jeho kupní ceny a DPH kupujícím ve vlastnictví prodávajícího. Kupující je povinen po dobu trvání výhrady vlastnictví skladovat zboží tak, aby nedošlo k jeho znehodnocení, poškození, zničení, krádeži či ztrátě. V případě nezbytnosti uplatnění výhrady vlastnictví je zákazník povinen umožnit prodávajícímu přístup ke zboží a zpětný odvoz zboží, jehož vlastnictví na zákazníka nepřešlo.
     

X. Reklamační řád a záruční podmínky

  1. Veškeré zboží, které prodávající kupujícímu dodá, splňuje veškeré náležitosti vyžadované evropským a českým právním řádem, zejm. nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 305/2011, zák. č.22/1997 Sb. v platném znění a nařízení vlády č. 163/2002 Sb. a č.190/2002 Sb. ve znění pozdějších změn.
     
  2. Kupující je povinen dodané zboží překotrolovat na výskyt vad před jeho zpracováním a zabudování do stavby. Na pozdější reklamace vad, jež bylo možné zjistit před pokládkou, nebude brán zřetel.
     
  3. V případě kupujícího podnikatele (nakupujícího na IČ) se smluvní strany dohodly na limitaci náhrady újmy (škody) způsobené vadou zboží, ke které byl povinen prodávající, do výše její kupní ceny kupujícího.
     
  4. Prodávající nenese odpovědnost za prodlení s dodáním zboží způsobené vyšší mocí. Vyšší mocí se rozumí každá nepředvídaná nebo neodvratitelná událost, která vznikla nezávisle na vůli smluvních stan a která znemožňuje po určitou dobu nebo zcela částečné nebo úplné plnění povinností některé smluvní strany.
     
  5. Práva a povinnosti smluvních stran touto smlouvou neupravená se řídí reklamačním řádem prodávajícího, jehož vždy aktuální verze je dostupná na www.anvitrade.cz/reklamacni-rad. Smluvní strany potvrzují, že se s tímto zněním reklamačního řádu seznámily.

XI. Doručování

  1. Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá korespondence související s kupní smlouvou musí být druhé smluvní straně doručena písemně, a to elektronickou poštou, osobně nebo doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb (dle volby odesílatele). Zákazníkovi je doručováno na adresu jeho elektronické pošty.
     
  2. Zpráva je doručena:
    a) v případě doručování elektronickou poštou okamžikem jejího přijetí na server příchozí pošty; integrita zpráv zaslaných elektronickou poštou může být zajištěna certifikátem;
    b) v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele poštovních služeb převzetím zásilky adresátem;
    c) v případě doručování osobně či prostřednictvím provozovatele poštovních služeb též odepřením převzetí zásilky, odepře-li adresát (popřípadě osoba oprávněná za něj zásilku převzít) zásilku převzít;
    d) v případě doručování prostřednictvím provozovatele poštovních služeb uplynutím lhůty deseti (10) dnů od uložení zásilky a dání výzvy adresátovi k převzetí uložené zásilky, dojde-li k uložení zásilky u provozovatele poštovních služeb, a to i v případě, že se adresát o uložení nedozvěděl.

XII. Závěrečná ustanovení

  1. Tyto VOP jsou účinné od 22. 5. 2023.
     
  2. Právní vztah mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky.
     
  3. Pokud vztah mezi prodávajícím a kupujícím obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných předpisů.
     
  4. V případě sporu mezi kupujícím a prodávajícím sjednávají kupující a prodávající smluvní příslušnost soudu, kterým stanovují Obvodní soud pro Prahu 10.
     
  5. Všechny případy vyšší moci, jakož i provozní, dopravní a energetické poruchy, stávky, výluky osvobozují toho, kdo je jimi postižen od smluvních povinností po dobu a v rozsahu účinnosti těchto událostí. To platí také tehdy, když uvedené okolnosti nastanou u subdodavatelů.
     
  6. Kupující dává prodávajícímu podpisem těchto smluvních podmínek souhlas k zasílání elektronické korespondence ve smyslu zákona č. 480/2004 Sb. Tento souhlas lze kdykoliv písemnou formou odvolat.
     
  7. Kupující a prodávající výslovně sjednávají, že tyto VOP jsou součástí každé objednávky kupujícího a následně uzavřené kupní smlouvy mezi kupujícím a prodávajícím, nedohodnou li se účastníci písemně jinak.
     
  8. Tyto VOP jsou vyhotoveny ve 2 stejnopisech, přičemž každá z podpisujících stran obdrží po jednom vyhotovení. Tyto VOP lze měnit či doplňovat pouze písemnými dodatky uzavřenými mezi prodávajícím a zákazníkem.

 

V Praze dne 1. 3. 2024

Libor Andrlík, jednatel

ANVI TRADE s.r.o.: