Tato část webových stránek se věnuje firemnímu historickému vozidlu, československé autobusové legendě, autokaru ŠKODA 706 RTO LUX.
Dozvíte se o tomto typu autobusu zajímavé informace o jeho historii, použité technice i o kompletní a detailní renovaci, díky které jej můžete i dnes potkávat v provozu na českých silnicích.
Prototyp Škoda 706 RTO LUX byl představen na Výstavě československého strojírenství v Brně v roce 1956, a ač vznikl v podstatě důkladnou modernizací svého předchůdce Škody 706 RO, stal se díky své líbivé karosérii, spolehlivosti a nenáročné údržbě oblíbeným vozidlem jak u dopravců, tak i u veřejnosti.
Jistě, v té době se již nová vozidla ve světě vyznačovala samonosnými karosériemi s motory v zádi či alespoň ve středu vozidla pod podlahou a nápravami s pneumatickým pérováním, takže použitá koncepce nezávislého rámu s hnacím agregátem vpředu a s odpružením pomocí půleliptických listových per již sice byla v konstrukci autobusů labutí písní, avšak zároveň byla technicky dotažena na vrchol tehdejších možností a to právě v kombinaci s prosklenou, prostornou a bezesporu pohlednou karosérií, ve které pasažéři byli hýčkáni do té doby nepoznaným pohodlím, učinilo z erťáku v mnoha zemích světa skutečnou dodnes nezapomenutelnou legendu.
Díky své kvalitě se LUX sériově vyráběl a úspěšně prodával celých 14 let v období 1958 – 1971 a na silnicích se v běžném provozu udržel ještě přes dalších dvacet let.
Dnes se ŠKODA 706 RTO již stala vyhledávaným a ceněným historickým vozidlem, které odkazuje na průmyslový i designerský um našich předků a díky sběratelům budou tyto silné odkazy zachovány i příštím generacím.